Till mina sam B-elever

Hej ni som läser samhällskunskap B för mig. Kanske är detta ett lite märkligt sätt att meddela mig, men en del av er ser jag inte på länge(se även klassfacket). Jag har ett tips: http://www.uppsatser.se/om//?avancerad=ja . För dem utav er som har svårt att hitta teorier att använda er av kan man söka på uppsatser från svenska universitet där. Skriv in ”terrorism” i ”nyckerlord” eller ”gerilla” i ”sök i alla fält”. Där kan ni hitta teorier som funkar bättre för er än de om konflikter mellan länder som jag gått igenom.

Jag kommer också kunna ge er hjälp med demokratiseringsteorier (exempelvis Afghanistan, Irak, FARC). I Johns uppsats kan ni hitta en bra konkretiserad Prezeworsky. Av mig kan ni låna en bok av demokratiseringsteoretikerna Linz och Stepan som jag själv har prövat mot ett fall av demokratiseringar tidigare (att låna min uppsats om det går också bra).  Sök upp mig för detta!

Lycka till and spread the word!

Lämna en kommentar